Αγχος

Το αγχος ειναι ενα καμπανάκι του ψυχισμου. Μας ειδοποιεί οτι κατι συμβαίνει. Ειδικά οταν το άγχος έρχεται απροειδοποίητα, απροσδόκητα, ξαφνικά, τοτε η δύναμη του ειναι μεγαλύτερη, η δυσαρεσκεια που προκυπτει εντονότερη και η απορία μας για τους λόγους και τον τροπο που εμφανίσθηκε ακομα πιο μεγαλη.

Διαχειριση του αγχους

Η διαχειριση του αγχους ειναι μια υπόθεση που δεν ειναι δυνατο να συμβεί εάν πρωτα δεν μπορέσουμε να κατανοήσουμε τους λόγους για τους οποίους εμφανίσθηκε. Αν μιλούσε αυτο το αγχος τι θα έλεγε άραγε; Θα μας έλεγε απο που πηγάζει. Κι αυτη θα ηταν η αρχή του νηματος της θεραπείας του. Επειδή ομως δεν ξέρουμε πως να ακούσουμε το αγχος, εξακολουθούμε να μην καταλαβαίνουμε τι ειναι εκείνο που θέλει να πει. Πως λοιπον να διαχειριστούμε το αγχος;

Αγχος

Οι αγχώδεις διαταραχες δημιουργουνται απο συσσωρευμένο ακατανόητο αγχος. Δεν μπορούμε να ακουσουμε τι θέλει να μας πει, δεν μπορούμε να το καταλάβουμε, μας ειναι ενοχλητικό, θελουμε να το διώξουμε. Ειναι σαν ενα παιδι που δε μπορούμε να καταλάβουμε ποιες ειναι οι ανάγκες του. Εκείνο έρχεται και μας λεει τι θέλει κι εμείς δεν το ακούμε. Μια ανάγκη του δεν την καταλαβαίνουμε, δεύτερη ανάγκη του, τριτη ανάγκη του δεν την καταλαβαίνουμε, ε, καποια στιγμη οι ανάγκες συσσωρευονται και φτιάχνουν ενα συνδρομο. Την αγχώδη διαταραχη.

Αγχος και θεραπεια

Η θεραπεια για το αγχος γίνεται σε εξειδικευμένους ειδικούς που ασχολούνται με την ψυχική υγεία. Αναλόγως με την ένταση των συμπτωμάτων του αγχους, την ποιότητα των συμπτωμάτων, την ιδιοσυγκρασια του ασθενούς, το ιστορικό του, τον τροπο που εμφανίσθηκαν τα συμπτωματα, και την ηλικία του, υπαρχουν και εξειδικευμένες παρεμβάσεις. Ενα νεότερης ηλικίας άτομο με ξαφνική εμφανιση αγχους ενδυκνειται για ψυχοθεραπεια, ενώ ενα γηραιό άτομο με χρόνιο αγχος που ποτε δεν μπήκε σε ψυχοθεραπεια θα χρειαστει αποκλειστικα φαρμακευτική αγωγή.  Η θεραπεια για το αγχος λοιπον εξαρτάται απο διαφορους κλινικους παράγοντες.

Θεραπεια αγχους. Μην καθυστερείτε

Οι διαταραχες του αγχους επηρεάζουν σημαντικά την ζωη και τις σχέσεις των ανθρώπων. Γιαυτο το λόγο συστήνεται να ζητάτε άμεσα την συμβουλή του ειδικού ψυχικης υγειας χωρις φοβο. Η σωστη ψυχολογική καθοδήγηση ειναι απαραίτητη στις περιπτωσεις όπου η έναρξη ειναι ξαφνική αλλα και στις περιπτωσεις επισης όπου η ένταση των συμπτωμάτων αγχους έχει επιδεινωθεί.

Δείτε επίσης:

Παροξυσμικο Αγχος Συμπτωματα Ψυχοθεραπεια

Tο άγχος σημαίνει προειδοποίηση κινδύνου. Όταν έρχεται απότομα, ξαφνικά, αιφνίδια, πιεστικά, τότε θεωρείται παροξυσμικό. Επειδή έχει ένταση προκαλεί φόβο και οδηγεί το άτομο στην ανησυχία πολύ περισσότερο από τις περιπτώσεις όπου οι μορφές του άγχους έχουν ήπια έκφραση αν και σαφώς ενοχλητική στην καθημερινότητα του ατόμου. Ωστόσο κάθε αγχώδης έκφραση για την οποία δεν μπορούμε να πούμε ότι πηγάζει από μία συγκεκριμένη πηγή π.χ οικονομικές πιέσεις, εργασιακά προβλήματα, συζυγικά θέματα, κτλ έχει ρίζες οι οποίες υπάρχουν βαθιά κρυμμένες στον ψυχισμό και φέρνουν στην επιφάνεια όλες τις εσωτερικές συγκρούσεις.

Παροξυσμικο Αγχος Συμπτωματα Ψυχοθεραπεια

Γενικευμένη αγχώδης διαταραχή