Χρόνος Ανάγνωσης: 2 Λεπτά

Συμπτωματολογια Καταθλιψης Ψυχοθεραπεια:

Κριτήρια μείζονος καταθλιπτικού επεισοδίου

Α. Πέντε η περισσότερα από τα ακόλουθα συμπτώματα ήταν παρόντα κατα τη διάρκεια της ίδιας περιόδου 2 εβδομάδων και αντιπροσωπεύουν μία αλλαγή στην προηγούμενη λειτουργικότητα· τουλάχιστον το ένα απο τα συμπτώματα είναι είτε καταθλιπτική διάθεση, είτε απώλεια ενδιαφέροντος ή ευχαρίστησης

• καταθλιπτική διάθεση στο μεγαλύτερο μέρος της ημέρας, σχεδόν καθημερινά, όπως φαίνεται είτε από την υποκειμενική αναφορά (π.χ αισθανεται θλίψη ή κενό), είτε με την παρατήρηση των άλλων (π.χ φαίνεται ευσυγκίνητος). Στα παιδιά ή στους εφήβους μπορεί να είναι ευερέθιστη διάθεση.
  • Έντονη ελάττωση του ενδιαφέροντος ή της ευχαρίστησης σε όλες ή σχεδόν όλες τις δραστηριότητες της ημέρας, σχεδόν καθημερινά., όπως φαίνεται είτε από την υποκειμενική εκτίμηση, είστε με την παρατηρηση άλλων)
  • Σημαντική απώλεια βάρους, ενώ δεν ειναι σε δίαιτα, ή αύξηση του βάρους (π.χ μεταβολή πάνω από το 5% του σωματικού βάρους σε ενα μηνα), ή ελάττωση ή αύξηση της όρεξης σχεδόν καθημερινά. Στα παιδιά λάβετε υπόψη την αποτυχία πρόσληψης του αναμενόμενου βάρους
  • Αϋπνίες ή υπερυπνία
  • Ψυχοκινητική διέγερση ή επιβράδυνση, σχεδόν καθημερινά (παρατηρημένη από τους άλλους, όχι απλώς υποκειμενικά αισθήματα ανησυχίας ή επιβράδυνσης)
  • Κόπωση ή απώλεια ενεργητικότητας, σχεδόν καθημερινά
  • Αισθήματα αναξιότητας ή υπέρμετρης ή απρόσφορης ενοχής (τα οποία μπορεί να είναι παρληρητικά), σχεδόν καθημερινά (όχι απλώς αυτομομφή ή ενοχή επειδή ειναι ασθενής)
  • Ελαττωμένη ικανότητα να σκεφτεί ή να συγκεντρωθεί ή αναποφασιστικότητα σχεδόν καθημερινά (είτε από την υποκειμενική εκτίμηση, είτε με την παρατηρηση των άλλων)
  • Επανερχόμενες σκεψεις θανατου (όχι μονο φόβος θανατου), επανερχόμενος αυτοκτονικός ιδεασμός , χωρίς συγκεκριμενο σχέδιο ή μια απόπειρα αυτοκτονίας ή ένα συγκεκριμενο σχέδιο να αυτοκτονήσει

Β. Τα συμπτώματα δεν περιλαμβάνουν μανιακό επεισόδιο

Γ. Τα συμπτώματα προκαλούν κλινικά σημαντική ενόχληση ή έκπτωση της κοινωνικής, επαγγελματικής λειτουργικότητας ή άλλων σημαντικών περιοχών της.

Δ. Τα συμπτώματα δεν οφείλονται στις άμεσες φυσιολογικές δράσεις μιας ουσίας (π.χ ουσία κατάχρησης, φάρμακα) ή γενικής σωματικής κατάστασης (π.χ υποθυρεοειδισμός).

Ε. Τα συμπτώματα δεν εξηγούνται καλύτερα με πένθος, δηλ. μετά την απώλεια αγαπημένου προσώπου· τα συμπτώματα επιμένουν για περισσότερο από 2 μήνες ή χαρακτηρίζονται από έντονη λειτουργική έκπτωση, νοσηρή ενασχόληση με αισθήματα αναξιότητας, αυτοκτονικό ιδεασμό, ψυχωτικά συμπτώματα ή ψυχοκινητική επιβράδυνση

Συμπτωματολογια Καταθλιψης Ψυχοθεραπεια

Συμπτωματολογια Καταθλιψης Ψυχοθεραπεια – Συμπτωματολογια Καταθλιψης Ψυχοθεραπεια

Συμπτωματολογια Καταθλιψης Ψυχοθεραπεια